Baci Lingerie lanceert de Black Label Collectie

Baci Lingerie kondigde de komst van haar nieuwe Black Label Collectie vandaag aan. De collectie zal 22-24 januari voor de eerste keer gepresenteerd worden in de Salon de la Lingerie in Parijs.

Het bedrijf zegt dat de nieuwe lijn meer dan drie jaar in ontwikkeling is geweest en dat de lijn gepaard gaat met een investering van 20 miljoen dollar, inclusief een fotoshoot van 5 miljoen dollar in kastelen in Duitsland, Groot-Brittannië en Frankrijk.

In een poging om uit te leggen wat volgens Baci “betaalbare luxe” is, zei het bedrijf dat internationale ontwerpteams jarenlang intensief samen hebben gewerkt om met een compleet nieuwe categorie sexy lingerie te komen, die “het beeld dat mensen hebben van lingerie over de hele wereld voor altijd zal veranderen”.

“Als hoofdsponsor van de Salon de la Lingerie show vonden wij dit het perfecte platform om de Black Label Collectie te introduceren en aan de wereld te laten zien,” zei Robert Rosen COO van Baci Lingerie.

Hij vervolgde, “Er is geen betere tijd en plaats om onze revolutionaire nieuwe collectie te introduceren dan op de grootste lingerie show van de wereld, waar alle top bedrijven en merken aanwezig zijn. Onze tweede collectie had een totaal budget van 20 miljoen dollar en zal 500 nieuwe stijlen van prachtige en verfijnde lingerie bevatten. De Black Label Collectie zal kwalitatief vergelijkbaar zijn met de Europese chique stijl, voor 95% lagere prijzen dan andere merken als La Perla en Agent Provocateur.”

Rosen herhaalt nog eens dat de laag geprijsde luxe Black Label Collectie een nieuwe categorie lingerie introduceert, die ‘een revolutie zal ontketenen’ in de industrie.

Het bedrijf zei dat het concept van de fotoshoot van de nieuwe serie in lijn is met de eerste collectie, waarbij de 500 stuks lingerie zo werden opgenomen dat elke stijl zijn eigen setting had, met foto’s van voor- en achterkant en filmpjes om klanten een intieme en persoonlijke touch te bieden. In totaal gaan er 1100 foto’s en 550 video’s gepaard met de introductie van de Black Label Collectie.

Rosen zei dat de bewerking van de foto’s alleen al meer dan 5000 manuren kostte en dat de 5 miljoen dollar fotoshoot gemanaged was door een wereldwijd bekend Italiaans productieteam. De printkosten van 50.000 Black Label Collectie boekjes lagen rond de 3 miljoen dollar, aldus het bedrijf.

Rosen gaf tevens aan dat Baci uitziet naar het ontmoeten van nieuwe partners en de ontwikkeling van nieuwe relaties tijdens de aankomende shows, zoals Salon International de la Lingerie in Parijs, en nodigt alle geïnteresseerde partijen uit om de “Baci Lingerie ervaring” te komen beleven.