Dames van Topco Sales gaan topless voor borstkankerbewustzijn

Verschillende vrouwelijke Topco verkoopmedewerkers offerden hun topjes op ter ere van de ‘Borstkanker Bewustzijnsmaand’.

De groep deelnemers bestond uit Topco Sales personeel uit verscheidene bedrijfsonderdelen en kan bekeken worden in de Topco Sales Borst Kanker Bewustzijns Fotogallerij. Volgens het bedrijf hebben de dames hun foto’s ook op sociale netwerksites geplaatst om de interesse in borstkanker bewustzijn te stimuleren en het bespreekbaar te maken.

“Het idee kwam vanuit soortgelijke campagnes. Enkelen van ons werden erdoor geïnspireerd en besloten om samen ook zoiets te doen voor een belangrijk doel,” zei Desiree Duffie, directeur marketing en public relations van Topco Sales.

Scott Tucker, president en CEO van Topco Sales, uitte zijn steun door een schenking aan de Los Angeles affiliatie van de Susan G. Komen Breast Cancer Foundation namens de deelnemers.

“Toen Desiree me vertelde wat zij en de andere dames van plan waren gaf ik hen mijn volledige respect en steun,” aldus Tucker. “Het is een nobel gebaar en hopelijk worden andere mensen hierdoor gemotiveerd. Iedereen zou moeten doen wat hij kan - of dat een donatie is van tijd of geld of door te helpen het bewustzijn van borstkanker te verspreiden - het is allemaal heilzaam voor het doel.

Topco’s Tops Off deelnemers die naakt gingen voor de fotoshoot zijn onder andere: Alina, internationale verkoop; Amy, planning; Chinkee, productontwikkeling; Cheryl, Private Label Sales; Desiree, marketing en public relations; Liz, Domestic Sales en Justina en Miranda, beide werkzaam bij product ontwikkeling. De dames hebben verschillende redenen om hierin mee te doen.

“Mensen die me kennen zullen zeggen dat ik niet iemand ben die veel huid laat zien,” zei Miranda. “Ik draag zelfs geen korte broek in de zomer! Als dit iets was dat me genoeg inspireerde om topless te gaan voor mijn collega’s – en de wereld – dan is het misschien ook genoeg om anderen te motiveren om meer betrokken te raken, op hun eigen manier.” Liz zei, “Borstkankerbewustzijn is belangrijk en ik wil daaraan bijdragen.

Ik heb de eer om omgeven te zijn door een groep geweldige vrouwen die samen komen voor een goed doel. Ik hoop ook anderen te inspireren om hun steun te gaan betuigen. Chinkee zei, “Mijn topje uitdoen voor deze campagne was een grote stap voor me, maar ik deed het voor een goed doel. Ik ben trots op wat ik deed en ik hoop dat iedereen deze campagne zal steunen zoals wij van Topco dat hebben gedaan.”

Voor andere deelnemers is Tops Off een manier om andere vrouwen te bemoedigen om proactief te zijn in het gevecht tegen borstkanker, zei het bedrijf. “Het was een kans om mijn geloof te illustreren dat borstkanker niet taboe of onbespreekbaar moet zijn en dat zelfonderzoek belangrijk is,” zei Cheryl. “Ik had wat moed nodig, want ik ben geen model, maar dat is niets vergeleken bij de moed van de mensen die borst kanker bevechten en een remedie zoeken.”

Amy zegt, “Borst Kanker Bewustzijnsmaand is een goede kans om alle vrouwen en vrienden te bemoedigen zelfonderzoek te doen en hun lichaam te leren kennen. Het is belangrijk dat vrouwen niet bang zijn om vragen te stellen over borstkanker en durven te praten met hun dokter als ze het gevoel hebben dat er iets niet goed is.”

“Ik hoop dat vrouwen hierdoor geinspireerd worden om nooit hun mammogram te missen. Ik hoop ook dat er hierdoor meer donaties richting borstkanker onderzoek gaan – vooral van mannen die graag naar borsten kijken – het is tijd om te betalen, jongens!” aldus Alina.

Enkele deelnemers hadden persoonlijke redenen. “ Bij een goede vriend was eerder dit jaar borstkanker ontdekt en zij was zo een inspiratie; haar kracht, haar elegantie en haar schoonheid,” zei Justina. “Voor mij voelt dit als een heel kleine moeite die ik kan doen om elke geweldige, mooie vrouw te helpen om deze ziekte te voorkomen en te verslaan.”

Het bedrijf gaf aan dat de adultindustrie gevuld is met naakt, maar dat dit project heel anders is omdat juist vrouwen van kantoor naakt gaan – vrouwen die uit hun comfortzone treden voor een goed doel en poseren voor een smaakvolle, maar opwindende fotoshoot.

Desiree legt uit, “In een industrie waar borsten gezien worden als objecten met seksuele connotaties denk ik dat de Tops Off statement indruk zal maken. De fotografie is heel kunstig en maakt iets buitengewoons van een groep gewone vrouwen. We hopen dat deze unieke aanpak aandacht zal trekken – zo ja, dan hebben wij ons doel bereikt – namelijk het creëren van bewustzijn.

Alina vult aan, “Borsten betekenen veel meer dan sex. Ze staan symbool voor moederschap, gezondheid en schoonheid voor alle vrouwen.” Naast de vrouwen die poseerden waren er nog enkele Topco medewerkers die het Tops Off project steunden.

Vanuit het departement marketing en public relations was Annalee de fotografe en Erica coördinator van de fotoshoot. Angela van de art afdeling bewerkte de afbeeldingen en Jon van dezelfde afdeling assisteerde met het ensceneren van de shoot. Lindsey Kaplan van StyleandColor.Me stijlde de haren van Tops Off deelnemers.